Vores værdier

Vahle producerer og udvikler indvendige trædøre til historisk og nutidig arkitektur. Vi betragter døren som et vigtigt, arkitektonisk element.

Vahle døre er produktet af håndværk, funktion og design

I antikken definerede Vitruvius arkitektur med tre elementer; nytte, skønhed og holdbarhed. Med udgangspunkt i Vitruvius har Vahle selv defineret tre ting, som karakteriserer en Vahle dør; håndværk, funktion og design. Alle tre ting skal være tilstede for, at døren er en Vahle dør.

Danske håndværkstraditioner skaber holdbarhed

Medarbejderne i værkstedet har årtiers erfaring med de danske håndværkstraditioner, hvilket skaber et solidt produkt. Snedkerne gennemgår grundigt alle døre for at sikre, at den gode oplevelse af døren varer i mange år.

Snedkere uddannet hos Vahle

For at kunne opretholde den høje kvalitet på vores produkter bruger vi udelukkende faglært arbejdskraft. Flere af snedkerne er uddannet hos Vahle.

Få et kompromisløst design med rådgivning

Vi indgår meget gerne i rådgivningsprocessen, så vores ekspertise kan forenes med jeres ideer. På den måde bliver resultatet et kompromisløst design. Kontakt os og vi starter processen omkring netop jeres projekt.

Designserien udstikker ny retning

Som det nyeste skud på stammen lancerer Vahle i 2018 designserien Nordic Design by Vahle. Serien består af fire designs. Uden at gå på kompromis, kommer Vahle med sit bud på, hvordan en dør kan se ud.

Nytte, skønhed og holdbarhed

I Vahles arbejde med døren er nytte, skønhed og holdbarhed ligeværdige størrelser. I antikken definerede romeren, Vitruvius, arkitektur med disse tre elementer. Vitruvius var arkitekt og ingeniør. Han skrev bogen De Architectura Libri Decem (Ti bøger om arkitektur), der forbinder kroppens arkitektur med bygningens arkitektur.

Vitruvius: Arkitekturen skal imitere naturen

Ifølge Vitruvius skulle arkitekten fokusere på tre elementer, når han forberedte et design af en bygning: Firmitas (holdbarhed), utilitas (funktionalitet) og venustas (skønhed). For at skabe en harmonisk bygning måtte arkitektens design overholde kroppens symmetri og proportioner. Arkitekturen imiterede naturen i form af menneskekroppen som ”den perfekte bygning”.